Friday, October 12, 2018

Kur no mums lidos?

Andras Manfeldes  " Kurš no mums lidos?" iespējams ir jāizlasa vismaz 2 reizes( tas nav sarežģīti, jo 1 reizei vajag aptuveni 2h ), lai patiešām varētu saprast,kāpēc tieši tādi tēli, darbības utt. Ar vienu reizi( man gadījums, pie tam lasīšanas vieta- vilciens) ir sajūta-interesanti, filozofiski,daudz jautājumu, ierosmju pārdomām, bet ...... grūti salikt kopā ietvertās domas ar izvēlētajiem tēliem un sižetu, grāmata it ka bērniem, laikam jau vispareizāk būtu vaicāt viņiem..... ( Re,man jau pielipusi daudzpunktes lietošana, kas tik daudz izmantota grāmatā, atstājot vietu domāšanai. Arī jautājuma teikumu ir ļoti daudz. ) Daudzas epizodes ir ļoti krāšņas, daudzas jo daudzas domas ir ļoti krāšņas. Bet......... nu jā, laikam vajag izlasīt vēlreiz.
Krāšņas epizodes:
Mamma nemana, ka es iedegos dusmās. Kļūstu tik koša, it kā man būtu temperatūra. Un tik bīstama,  it kā es būtu koridora elektrības skapis ar izrautām durvīm.... Es dusmojos! Esmu aizdegusies zaru kaudze! Esmu sarkanas liesmas aste! Atvēzējusies pret brāli, es sakožu zobus un, un .......Tad es izskrienu uz balkona, izpūšu baltu elpu ka strīpainais kaimiņš dūmus. Tādos brīžos es zinu, ko domā pūķis, kurš nolaupa dumjas princeses. Tik ļoti neganta es esmu! Nikna uz savu brāli! 

Betona sirds nu bija sadalījusies divās daļās, un abas puses šūpojās kā divas bļodas.Saņēmu drosmi un aizvērtām acīm piegājām tuvāk. Bakstījām cits citu: "Paskaties! Paskaties!Es negribu pirmā! Negribu pirmais!"Es paglūnēju sākuma ar vienu aci, tad otru...Pārsprāgušais sirds betons izrādījās pavisam plāns ka olas čaumala. Kad mēs vēlām sirdsakmeni, es biju domājusi, ka tur iekšā ir dzelži un granīti, bet izrādās. tur iekšā ir tikai...... tukšums! T  u  k  š  u  m  s.Kā gan tukšums var būt tik smags!
 Krāšņas domas
: Jo izrādījās, ka smaga viņa bija no skumjam, nevis no kūkām. 
Arī vislielākajā tukšumā var atrast kaut ko vērtīgu.
Izlasit noteikti ir vērts! Varbūt pat divreiz! :)

No comments:

Post a Comment