Tuesday, August 30, 2016

Džons Vitmors "Koučings sasniegumiem"- Skolotāji, izlasiet!

  • Lai cilvēka nostiprinātos ticība savām spējām, viņam jāzina, ka viņa gūtie panākumi ir viņa paša pūliņu rezultāts.
  • Nav divu vienādu cilvēka ķermeņu vai prātu. Kā gan varu zināt, ka vislabāk izmantot tavējo? Tikai tu pats vari to atklat- ar APZINĀŠANOS.
  • Prāts, kas noskaņots uzvarai, ir galvenais. 
  • Ja pavēles darīt to, kas tiešām būtu jādara, nedod cerēto rezultātu, tad kas to dod? - mēģinasim uzdot dažus jautājumus. 
  • Interese notur uzmanību. 
  • Nesakiet šāvējam, ka viņš netrāpīja mērķī. Tas tikai liks viņam justies slikti. Lai kaut ko labotu viņam jāzina, ka šāviens trāpīja trīs centimetrus virs mērķa un pusotru centimetru pa labi no mērķa. Apraksts pievieno vērtību, kritika parasti to mazina.
  • Domas nes sev līdzi emocijas, visas emocijas atspoguļojas ķermenī, savukārt ķermeņa sajūtas raisa domas. No tā varam secināt, ka pārvarēt bažas, iekšējos šķēršļus un aiztures palīdz gan prāts, gan ķermenis, gan emocijas. Kad atbrīvo vienu no trim elementiem, atbrīvojas arī pārējie, kaut arī tā notiek ne vienmēr. 
  • Pavēlēšana, pieprasīšana, pamācīšana un pārliecināšana ar atklātiem vai slēptiem draudiem nevar nodrošināt patstāvīgu optimālu sniegumu, kaut arī var panākt rezultātu. 
  • Mēs izmisīgi alkstam pēc lielākiem panākumiem, bet sāk trūkt "burkānu". "Pātagu"aizvien biežāk sauc par nekorektu metodi. Tādējādi motivācijas sistēma cieš neveiksmi. Risinājums- pašmotivācija. 
  • Komandu veidošanas problēmas 142.lpp. 
  • Cilvēkiem, kuriem ir zema pašvērtība, atbildību uzņemties ir grūti. 
  • Vien retais Rietumu kultūras pārstāvis zina par bagātību, kas viņā slēpjas, lai gan  šī gudrība ir ļoti sena. Durvis uz gudrības telpu nelietošanas dēļ ir norūsējušas, un tām priekšā sakrautas vecas mēbeles. Grabažas jāaizvāc, lai durvis varētu atvērt. Šīs grabaža ir gadiem ilgā vecāku, sabiedrības un kultūras ietekme un visi maldīgie uzskati un pieņēmumi, kas no tās radušies. Tāpēc mēs baidāmies no neveiksmes, baidāmies nepiepildīt vecāku, sabiedrības un tagad arī savas cerības. 
  • Skatījumu uz citiem sagroza mūsu psiholoģiskā pieredze, ka nosaka uzskatus, attieksmi un vērtības. 
  • Lai gūtu panākumus darbā, emocionāla inteliģence ir divas reizes nozīmīgāka par akadēmiskajām vai tehniskajām zināšanām.

No comments:

Post a Comment